Mindful Run & Mindful Walk

Resultaat!

☑  Toename van focus en creativiteit!

Bewegen maakt dat wij loskomen van vaste denkpatronen. Wij worden dus niet alleen fysiek maar ook mentaal fitter.

☑  Meer energie! 

Per dag ademen wij gemiddeld 23.000 keer. Met de juiste ademhaling neemt ons lichaam tien tot twintig procent meer zuurstof op.

☑  Stressreductie! 

NLP biedt ons de mogelijkheid om ons gedrag en onze gedachten te beïnvloeden. Wij worden hierdoor flexibeler en duidelijker in onze keuzes.

☑  Bewustwording! 

Mindfulness vergroot de aandacht en vergevingsgezindheid. Dit heeft een positief effect op ons immuunsysteem en onze hersenen.

☑ Echtheid. 

Niet alleen handelen vanuit het hoofd, maar in balans met hoofd en hart! Dit maakt dat wij meer autonomie ervaren.  

 “Je kunt een probleem niet oplossen op het niveau waarop het is ontstaan” – Einstein

 

Mindful Run® Nederland gebruikt in al haar activiteiten de combinatie van mindfulness, ademhalingstechnieken en hardlopen / wandelen met als resultaat MINDER STRESS en MEER ENERGIE. 

Mindfulness is het bewust aandacht brengen naar de huidige ervaring met een open en niet-kritische blik. Mindful Run laat je kennis maken met de verschillende facetten van het hardlopen of wandelen en leert jou te luisteren naar je eigen lichaam. Jij wordt je bewust van je eigen loophouding, je aandacht bij het hardlopen of wandelen en de kracht en energie in je lichaam. Door meer in het ‘hier en nu’ te lopen maak je je hoofd leeg en geniet je meer van het moment.

Ademhalingstechnieken passen we toe om het maximale rendement uit je ademhaling te halen. Veel hardlopers ademen verkeerd waardoor je veel te veel energie verbruikt. Binnen Mindful Run gebruiken we de neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je in ademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt en ook des te lager je hartslag zal zijn. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond – ook tijdens het hardlopen.

Hardlopen / Wandelen heeft positieve effecten op vrijwel alle orgaansystemen in het lichaam. Regelmatig sporten helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Run leert je hoe je volop van het hardlopen en de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het ‘hier en nu’.  

cursusaanbod: 

Mindful Run  

Tijdens de cursus leer je verantwoord hardlopen met aandacht voor jezelf en je omgeving. Je krijgt een stuk looptechniek aangereikt, ademhalingsoefeningen en leuke, speelse Mindfulness oefeningen waarmee je in het ‘hier en nu’ kan hardlopen. En na elke les krijg je een email met informatie en oefeningen die je thuis kan doorlezen en doen!

Als je meedoet, zal je merken dat de Mindful Run cursus heel anders is dan andere hardloopcursussen. De oefeningen kan je ook toepassen in je dagelijkse leven.  

De 5-weekse basiscursus Mindful Run is geschikt voor elke hardloper.  Je gaat 1,5 uur per week op een rustig tempo trainen in een groep. Het gaat niet om snelheid of presteren.

Na 5 weken zal je merken dat hardlopen je stress vermindert en je meer energie geeft. Dus neem letterlijk de stap om mee te doen met de 5-weekse cursus en ervaar de resultaten!  

Mindful Walk  

De cursus Mindful Walk in nagenoeg gelijk aan de Mindful Run, maar vooral geschikt als je lekker wilt wandelen in plaats van hardlopen. Ook hier gaan we aan de slag met een stukje looptechniek, ademhalingsoefeningen en leuke en speelse Mindfulness oefeningen waarmee je meer in het ‘hier en nu’ kunt wandelen zodat je maximale ontspanning en inspiratie uit je wandelingen kunt halen. En na elke les krijg je een email met informatie en oefeningen die je thuis kan doorlezen en doen!

We wandelen 5 weken ongeveer 1,5 uur per week. Na deze 5 weken zal je minder stress ervaren en meer energie opdoen. Ik hoor regelmatig terug dat mensen veel meer energie en nieuwe ideën krijgen van een Mindful Walk. Dus doe lekker een keertje mee en loop letterlijk de stress uit je lijf en uit je hoofd zodat er weer ruimte komt voor energie en inspiratie. 

Kosten 5-weekse Mindful Walk of Run Cursus;

De cursuskosten bedragen €95,– voor 5 bijeenkomsten van 1,5 uur (incl BTW)*.
Wil je de cursus liever niet in groepsverband volgen? Individueel kan ook , data worden dan onderling afgesproken. 

Voor een individuele cursus geldt een tarief van €375,-

Dus ga jij ook voor meer energie, minder stress, bewustwording, binnen je grenzen leren blijven en makkelijker lopen?

Dan zie ik jou heel graag op één van de Mindful Walk cursussen? 

 

“Dank je Maike! Het waren heerlijke wandelingen en leuke oefeningen in een prachtige omgeving” 

” Het waren 5 fijne wandelingen. Natuur, rust, fijn groepje en leuke mindfulle oefeningen. Ik kan het zeker aanbevelen. Top”. 

” Het was geweldig. Leuke groep; mooie omgeving. Maike kent alle prachtige paadjes. Ik heb ook genoten. Ik beveel deze cursus zeker aan!” 

Geluk vind je niet door te zoeken naar het grote, maar door te leren genieten van het kleine!

Nieuwe startdata

Startlocatie: Parkeerplaats ‘t Nijenhuis bij Heino (officieel Wijhe) of de Parkeerplaats bij het Boskamp aan de Sterrenbosweg 2 te Dalfsen. 

Mindful Run: binnenkort volgt een nieuwe startdatum! 

Mindful Walk: Start op vrijdag 22 november (29 nov, 6, 13 en 20 dec) van 9:30 – 11:00 uur op de parkeerplaats ‘t Nijenhuis.   

Voor bedrijven

Mindful Run is een laagdrempelige manier om je vitaliteit te verhogen en je stressniveau te verlagen. Voor bedrijven dus heel interessant, want wie wil er nu geen energieke medewerkers?

Wil je Mindful Run inzetten voor je bedrijf? Mail dan naar info@mind-sense-go.nl en stel je vraag. Bellen mag natuurlijk ook: 06-44576787.  

Doe je mee? Heb je vragen?

Ik kom graag met je in contact!

Contactformulier

(06) 44 57 67 87

postadres; Van Sonsbeeckstraat 54, 8141 VC Heino

info@mind-sense-go.nl